Pár éve még a BMW-nél is csak fikcióként tekintettek arra, amit 2023-ban sikerült megvalósítaniuk a ConnectedRide okosszemüveg képében. A kifejezetten motorosoknak szánt kütyü gyakorlatilag megadja a két keréken közlekedőknek is azt, amit autós társaik már bő egy évtizede használhatnak: a head-up displayt, vagyis egy olyan kijelzőt, melynek képe vetített – egyes márkáknál egy plexilapon, máshol a szélvédőn, virtuálisan a szemünk előtt lebegve jelennek meg a feliratok.
A motorosoknál a head-up display technológia mint olyan nem jöhetett szóba a jármű sajátosságai miatt, ezért a BMW fogta azt, és beépítette egy napszemüvegbe. A minikijelző megjelenítése változtatható, a motoros pedig megtudhatja innen, hogy mennyivel megy, hányadik sebességi fokozatban halad, de navigációs információkat is kaphat – mindezt úgy, hogy nem a motor műszereit kell figyelnie az út helyett.
A szemüveg a mobiltelefonokkal összekötve működik, egy applikáció és Bluetooth-kapcsolat szükséges hozzá. Tervezéskor a BMW figyelembe vette, hogy különböző arc- és sisakformákhoz is illeszkedjen a kütyü, így minden bizonnyal kényelmes lesz hordani, emellett pedig valóban védi a szemet UV-szűrős lencséivel.
Két lencsepár – egy sima és egy színes – jár majd a szemüveghez, melyeket akár 4 dioptriáig elkészíttetnek azoknak, akik ezt igénylik. A head-up display egy töltéssel tíz órán át működik majd -25 és 50 Celsius-fok között, az eszköz először az Egyesült Államokban mutatkozik be valamikor az év vége felé, bő 260 ezer forintnak megfelelő áron.