Style FIRSTCLASS 2023. 08. 22.

Duplaannyiért vesznek mobilt a fiatalok, mint a szüleik

Van igény a felújított mobilokra, egy felmérés azt is megmutatta, milyen telefonokat vásárolnak a különböző korosztályok.

Az iskolakezdés kapcsán végeztek felmérést arról, hogy a különböző korosztályok milyen felújított mobilokat vásárolnak. A Rejoy közleménye szerint az egyetemista- vagy főiskoláskorú, 18-24 év közötti vásárlók rendelik a legdrágább, legnagyobb tudású készülékeket, amilyenek például az iPhone 12 és 13 termékcsalád Pro és Pro Max modelljei.

Egy Z generációsnak számító vevő átlagosan több mint kétszer akkora, 170 ezer forint körüli összeget költ felújított okostelefonra, mint egy szülőkorú (38-44 éves) vásárló.

A Z generációs ügyfelek mutattak a legnagyobb hajlandóságot arra, hogy a jövőben újra prémiummodellekre cseréljék a meglévő készülékeiket, míg a harmincas éveik végén járó vagy idősebb ügyfelek a régebbi, jóval olcsóbb telefonokkal (iPhone X, iPhone 11, iPhone SE 2020) is beérik.

A 18-24 éves korú ügyfelek közül tízből nyolcan 2-4 évente cserélnek készüléket, nagyjából azonos közöttük az iOS-, illetve Android-alapú eszközt használók aránya. A Z generációsnak számító ügyfelek számára egy új készülék választásakor a közösségi média, illetve a fotózási, képszerkesztési képességek a legfontosabbak, de sokan említették közülük a mobilfizetési szolgáltatások és a mobilos játékválasztékot is fontos preferenciaként.

Tízből hét fiatal státuszszimbólumnak tartja az okostelefonját, míg tízből csupán három szerint nem gyakorol semmilyen hatást személyének megítélésére a készülék márkája vagy típusa.