Style Erdős Norbert 2023. 11. 08.

Kipróbáltuk a fizetős Facebookot, hogy neked ne kelljen

Nemrég Magyarországra is megérkezett az előfizetéses Facebook, mi pedig kipróbáltuk, milyen a reklámmentes üzenőfal. Lépésről-lépésre mutatjuk, hogyan kell beállítani, aztán gyorsan le is mondani az előfizetést.

Évek óta terjeng a pletyka social médiás berkeken belül, hogy érkezik a fizetős Facebook, de legtöbben arra gondoltak, hogy maga a regisztráció lesz előfizetéshez kötve. A Meta azonban teljesen más módszerrel hozta el a havi díjas közösségi oldalt: nem a regisztrációért kérnek pénzt, hanem azért, ha nem szeretnél soha többé reklámot látni az üzenőfaladon és annak környékén.

Néhány napja érkezett meg az újdonság hazánkba is, gyorsan elő is fizettem rá, hogy kipróbáljuk, milyen a reklámmentes közösségi élmény. Utópiára, ismerősök bejegyzéseinek cunamijára számítottam, nagyon nem azt kaptam. De először is mutatjuk a folyamatot, hogyan lehet reklámmentes a Facebookod.

Lépésről lépésre a galériában

9 fotó megtekintése

Milyen a reklámmentes Facebook-élmény?

Ahogy levonta a kártyámról az összeget a Meta (jó ideje így hívják a Facebook mögött álló céget) kisgyermekként nyitottam meg a felületet az asztali gépemen, majd úgy kezdtem el pörgetni az üzenőfalamat, mint cukorsokkban lévő ovi a búgócsigát. A lelkesedésem azonban néhány perc múlva alábbhagyott.

A hirdetések valóban eltűntek mindenhonnan, cserébe viszont annyi hírportál, céges oldal, Facebook-csoport bejegyzése ömlött rám, hogy nem viccelek, 20-30 posztonként látom az ismerőseim egy-egy bejegyzését, pedig több mint 400 emberrel vagyok kapcsolatban a kék platformon. A legbosszantóbb pedig az, hogy hirtelen megszaporodtak a “Neked javasolt” típusú bejegyzések, amelyek olyan oldalaktól származó posztok, amelyeket nem lájkolok és nem követek ugyan, de Facebook-használati előzményeim alapján az algoritmus bőszen dobálja, mint releváns, nekem tetsző tartalom. Mobilon ugyanez a helyzet.

Mennyibe kerül a hirdetésmentes Facebook?

Ha nem olvastad volna el a fenti galériában a képaláírásokat, semmi gond, itt is eláruljuk, hogy mennyi az annyi:

 

Néhány hónapig akciós a hirdetésmentesség, mindegy, hány profilunk van összefűzve a Facebookkal, 10 euró, azaz 3213 Ft havonta az előfizetés. Március 1-től azonban 10 euró/hónap csak a fő Facebook-profilod ára, és +6 euró minden hozzácsatolt Instagram-fiók, amelyet automatikusan hozzácsap számlázáskor, de elvileg bármikor vissza lehet mondani, ha az Insta-reklámmentességért nem akarsz fizetni. És itt van egy kis bukfenc a dologban, mert ugyan azt írja, hogy bármikor hozzáadhatok vagy elvehetek fiókokat belőle, eddig nem találtam meg, hogyan lehetne eltávolítani mondjuk a két Insta-profilomat, hogy azok után ne fizessem a hirdetésmentességet. Vagy még nem fejlesztették le ezt a lehetőséget, vagy nagyon jól eldugták. Mindegyiket el tudom képzelni a Metáról.

 

Fontos tudnivaló, hogy ha a fizetés után 12 napon beül lemondjuk az előfizetést, a Meta visszatéríti az árát bankszámlánkra. Ez mondjuk korrekt.

Szóval most már nem hirdetésekkel, hanem ajánlásokkal van csurig az üzenőfalam – amely csak minimálisan jobb, mint egy fizetett hirdetés -, viszont hiába csengettem ki az előfizetés árát (10 euró/hónap), jobb élményt semmiképp nem kaptam a Facebooktól.

És úgy tűnik, az előfizetéshez a Messenger alkalmazás hirdetésmentessége nem jár, ugyanis ott még mindig kacsingatnak rám a “jobbnál jobb” ajánlatok.

Kipróbáltuk a fizetős Facebookot, hogy neked ne kelljen

Hogyan tudom lemondani az előfizetést?

Kattints a képekre és máris mutatjuk. Nem annyira egyszerű megtalálni, mint elsőre gondolnád.

3 fotó megtekintése

Az egyetlen dolog, amit pozitívumként tudok elkönyvelni, az a videók reklámmentessége, mert az borzasztó gagyi és idegesítő módon volt megoldva mindig is a Facebookon. De ez megér vajon bő háromezer forintot havonta…?

Kép(ek) forrása: Nyitókép: Getty Images