Óriási fába vágta fejszéjét a a Reklámtörténet szakmai blog, amikor arra vállalkoztak, hogy összegyűjtik és rangsorolják az elmúlt ötven év legjobb és legemlékezetesebb hazai reklámjait. A kiválasztást nem egyedül végezték, egy kérdőív, valamint az iparágból összeálló zsűri segítségével szelektálták a mezőnyt.
Első körben 159 reklámfilmet szedtek össze, ebből szűrték ki az első ötvenet, végül a legjobb helyekért 11 hazai gyártású reklám versengett.
Természetesen egy ilyen nagy merítésből nehéz abszolút legjobbat választani, ezért külön kategóriákat alkotva, azok eredményeit összesítve főzték ki, melyik alkotás volt az elmúlt ötven év legjobb magyar reklámja. A szakmai zsűrinek öt szempontból kellett értékelnie a kisfilmeket: ötlet, kirívóság, megvalósítás, humor és “örökzöld-faktor”. Ebből jött össze az abszolút “Best of” szuperkategória, amelynek győztesét a zsűritagok egyes kategóriákra leadott pontjainak összesítésével határozták meg.
Emellett volt közönségdíj is, egyszerű módszertannal: összeszámolták melyik hazai reklámot idézték fel a legtöbbször a nyílt szavazáson részt vevők. Itt mindenki maga döntötte el, miért értékeli legjobbnak az adott reklámot. Ezen a listán egy igazi régi klasszikus végzett az élen:
A különféle kategóriákban a Sziget Fesztivál reklámja mellett állandó szereplő volt még a Chokito – Ronda és finom reklámja, ami több emlékezetes poénnal, eredeti ötlettel jelenítette meg a frappáns szlogent.
A további kategóriák győztesei, a verseny részletes leírása a Reklámtörténet blogján érhető el.