Life Erdős Norbert 2024. 02. 08.

Itt a 2024-es Super Bowl tíz legjobb reklámja

Néhány nap, és elvégzik a kezdőrúgást a 2024-es Super Bowlon. A mérkőzés reklámszüneteire évről évre a legjobb szpotokat készítik a világcégek, amelyeket már most meg lehet nézni. Mutatjuk a legjobbakat.

A Super Bowl nemcsak a profi amerikaifoci-liga, az NFL végső döntője minden évben, hanem a reklámszakma legfontosabb napja is. Ilyenkor a legnagyobb márkák igen nagy költségvetésű reklámokkal célozzák meg a várhatóan több mint 100 millió nézőt. Ezen vállalatok közül sokan már korábban közzéteszik reklámjaikat, remélve, hogy a február 11-i mérkőzés előtt felkelthetik a figyelmet. A tét idén sem kicsi, a marketingcsapatoknak mindent bele kell adni,

hiszen az 58. Super Bowl játékszüneteiben egy 30 másodperces reklámért 7 millió dollárt kell kicsengetni,

ez átszámítva 2,5 milliárd forintnak felel meg. Csak viszonyításképpen: 2024-ben durván 2,5 milliárd forint a magyar Köztársasági Elnöki Hivatal személyi kiadása, 2023-ban pedig például ennyiből végeztek útfelújításokat Tolna megyében. Ennyi pénzből kijönne 4 millió sajtburger a Mekiben, vagy ugyanennyi liter üzemanyag, de akár 7 millió doboz Kőbányai sört is a kosárba durranthatnánk.

De hagyjuk is ezt, nézzük meg inkább a 10 legizgalmasabb reklámot, melyeket a nagy mérkőzés közben vetítenek majd.

Super Bowl LVIII

Idén az NFL döntőjét Las Vegasban, az Allegiant Stadionban rendezik (a Los Angeles Raiders otthona), a meccsre európai idő szerint február 11-12-én kerül sor, vasárnap éjszakáról hétfő hajnalra virradóan. A döntőben a Kansas City Chiefs és a San Francisco 49ers mérkőzik meg a Vince Lombardi-trófeáért.

Squarespace

Az internetes tárhely- és domainszolgáltatásokat kínáló cég nem kisebb nevet kért fel reklámjának rendezésére, mint Martin Scorsese-t. A szpot témája pedig tökéletes társadalomkritika, lenyomat, vagy valami ilyesmi. A lényeg, hogy nem árt felnézni a képernyőből!

 

T-Mobile

Jason Momoa a Dokik sorozat főszereplőivel, Zach Braffel és Donald Faisonnel közli, hogy a Super Bowl-partija elmarad, mert nem működik a kábeltévé. A Flashdance ihlette énekes-táncos számban Braff és Faison a T-Mobile otthoni, wifis internetének előnyeit dicséri, aztán Momoa is dalra fakad. Igen, énekel!

 

Reese’s

A pánik és reakciók, amikor elhangzik, hogy megváltozik a Reese’s, sírva röhögős. Nagyon jól sikerült ez a reklám.

 

Popeyes

A gyorsétteremlánc 60 másodperces szpotjában 52 év után ébresztik fel a hibernációból Ken Jeongot (Másnaposok-sorozat), aki azért vállalata a fagyasztást, mert a legjobb csirkeszárny feltalálására várt.

 

Oreo

A reklám víziója, hogy a világ nagy döntéseit úgy hozták meg, hogy szétcsavartak egy Oreót. Olyasmi ez, mint a fej vagy írás, csak itt a keksz krémes vagy sima oldalával.

 

Oikos yogurt

A színész Martin Lawrence és a Denver Broncos legendás játékosa, Shannon Sharpe azon tanakodik, mit tegyenek golfkocsijukkal, melyet beküldtek a tóba. Aztán a jön a joghurt ereje…

 

Mountain Dew

Aubrey Plaza színésznő (Nagyfater elszabadul, Gyilkos elmék, Scott Pilgrim a világ ellen) próbál meggyőzni mindenkit, hogy a Mountain Dew új íze bármilyen helyzetben feldob.

 

Coors Light

Amerika híres söre a feszült családi hangulatot is képes villámgyorsan lehűteni, pláne akkor, ha LL Cool J szállítja az árút.

 

BMW

A BMW az elektromos i5-öt állítja középpontba 60 másodperces reklámjában, amelynek főszereplője Christopher Walken. A színész akárkivel találkozik – Ashley Parkon át az idei félidő fellépőjéig, Usherig -, az mind utánozza Walken egyedi beszédhangját és táncmozdulatait.

 

Budweiser

Végül pedig az USA egyik legnépszerűbb sörgyártója dobja le a cukiság- és nosztalgiabombát, ahogy lovas fogattal szállítják ki a sört, mert akkora hó van, hogy elakadt az autó.

 

Magyarországon is sugározni fogja a döntőt az egyik hazai sportcsatorna, de ezeket a reklámokat náluk ne keresd, ugyanis a reklámszünetekben a hazai közvetítő a saját reklámjait fogja benyomni. Szóval még jó, hogy megmutattuk ezeket, igaz?!

Tudod, mennyibe kerül egy jegy a Super Bowlra?