Style Fehér Patrik 2024. 06. 10.

Begurult Sylvester Stallonéra egy luxusmárka

Sylvester Stallone nemrég úgy adott túl egy luxusórán, ahogy azt a márkák nagyon nem szeretik. Komoly összeget keresett a filmsztár az üzleten.

Habár a jó bornak nem kell cégér, valószínűleg minden vállalat büszke lenne arra, ha valamiben őket választaná Sylvester Stallone. A 77 éves filmsztárra azonban éppen most orrolt meg a luxusórákat készítő Patek Philippe, ugyanis a színész olyat húzott, melyet kifejezetten nem kedvelnek a luxusmárkák.

Stallone nagy óragyűjtő hírében áll, azonban nemrég úgy döntött, kicsit megkurtítja a kollekciót. Árverésre is bocsátott 11 órakülönlegességet, benne mindenféle ínyencséggel, azonban a reflektorfény egyértelműen a Patek Philippe Grandmaster Chime 6300-asára szegeződött. Igazi ritkaság ez, melyet eredetileg a híres svájci márka 175. születésnapjára fejlesztettek, egy példány pedig eljutott a Rockyt alakító színészhez is.

Az óra azonban sosem került ki eredeti tasakjából, ami így időmérő funkcióját nem töltötte be aktívan, értékét viszont őrizte, sőt növelte: három év alatt több mint duplájára. Sikerült is túladni rajta múlt szombaton 5,4 millió dollárért, átszámítva majdnem kétmilliárd forintért.

Stallone egyébként maga mondta el a Sotheby’s aukciósház videójában, mennyire nehéz volt beszereznie az órát, ám az már most kijelenthető, hogy legközelebb biztosan nem lesz olyan kegyes a Patek Philippe, hogy engedik neki a vásárlást. Azzal, hogy nem hordta az órát, és csupán befektetésként tekintett rá, kivívta a márka ellenszenvét. “Ez nem tisztességes az olyan klienssekkel szemben, akik hosszú éveket várnak egy ilyen órára, majd azt látják, hogy más pedig továbbad egyen” – mondta Thierry Stern, az óragyártó elnöke.

A Patek Philippe problémája az, hogy ők elsősorban olyan embereknek adnák el óráikat, akiket tényleg érdekelnek az időmérő eszközeik, és hordanák, viselnék csuklójukon őket. Persze a vevői oldal egy részének álláspontja is érthető, akik mondhatják azt, hogy onnantól, hogy drága pénzért megvették óráikat, azt kezdenek velük, amit akarnak.

Kényes téma ez, ráadásul viszonylag gyakori jelenség a luxusiparban. Folyamatosan is küzdenek ellene az olyan márkák, mint például a Rolex is, de ha az autózás világát nézzük, akkor a Ferrari és a Rolls-Royce is említhető ezen a lapon.

Forrás: Robb Report
Kép(ek) forrása: Nyitókép: Weiss Eubanks/NBCUniversal via Getty Images