
Nagyjából egy évtizede kezdett terjedni a hotelekben világszerte az, hogy a fürdőszobát úgy alakították ki, mintha két helyiség lenne. Belépés után sok helyen egy külön zárható területen található a kád vagy éppen a zuhanyzó. Ezt nevezik wet roomnak, magyarul nedves szobának, utalva arra, hogy a legfőbb vizes tevékenységek ott történnek.
Ez a trend elkezdett a hotelekből a luxusotthonokba is átterjedni a Washington Post szerint. Az építészek egyre több ilyen jellegű megkeresést kapnak az Egyesült Államokban, sőt, volt, aki még magának is ilyet álmodott.
Az ilyen kialakítások kifejezetten ízlésesek tudnak lenni, stílustól és anyaghasználattól függetlenül. Gyakorlatilag a fantázia és a pénztárca mélysége szab határt annak, hogy pontosan milyen eredmény születik, ha már megvan az elhatározás, hogy ilyen fürdőszobát szeretne megvalósítani az otthon tulajdonosa.
Hogy miért lett népszerű a wet room, azt talán az a tavaly megjelent riport is magyarázza, mely azt vizsgálta, mely szempontok a legfontosabbak a gazdagoknak, ha ingatlant vásárolnak. Ennek egyik fontos megállapítása volt, hogy a vevők szeretik saját otthonaikban is úgy érezni magukat, mint egy ötcsillagos hotelben. Ehhez sokat hozzátehet egy ilyen fürdő, melyben adott esetben elfér egy méregdrága kád, de zuhanyzós megoldás esetén sem kell egy szűk kabinban tisztálkodni.