
2015-ben a Belgiumban élő hongkongi művész, Kasing Lung talált ki egy olyan figurát, mely az elképzelései szerint egy gyerekkönyvbe illett volna. Alkotását a skandináv mitológia ihlette, egyszerre volt csúnyácska, de mégis szerethető a szörnye. A mesekönyves álom végül nem valósult meg, de 2019-ben megegyezett egy hongkongi játékgyártóval, a Pop Marttal.
Utólag világos, hogy ezzel jobban járt, mivel a Labubu névre keresztelt, immár kollekciónak is nevezhető plüssbabák elképesztő értéket képviselnek. A babákat a játékgyártó remek stratégiával tette népszerűvé: csak ők kínálják őket, ráadásul mivel többféle is létezik belőlük, gyűjthető is a széria, ezen felül pedig zsákbamacska-szerűen kínálják őket. Utóbbi azt jelenti, hogy a vevő nem tudja, mit is kap pontosan, amíg ki nem bontja, amit vett – és ez a szerencsejátékszerű megoldás egészen jól működik.
A népszerűség lehetővé teszi azt is, hogy az egyes babákat emelt áron kínálják. A Labubu-figurák alapára napjainkban átszámítva 8-10 ezer forint körül alakul, de az elszánt vevők a ritka vagy a frissen megjelent kollekciók első darabjaiért ennek akár 20-szorosát is kifizetik.
A hájpot a közösségi oldalakon megjelenő plüssjátékos videók mellett még a világsztárok is pörgetik. A BLACKPINK nevű K-pop-együttes egyik tagjánál, Lisánál feltűnő Labubu-plüss szintén rátett egy lapáttal az őrületre, mely egészen elképesztő módon csapódott le:
Hogy mennyire lesz tartós ez a trend, azt lehetetlen megjósolni, de ilyen számok után a kitalálók minden bizonnyal akkor sem bánkódnának, ha ettől a pillanattól kezdve egyetlen Labubu-játék sem kelne el.