A fenti mondatok Matt Pearsontól, a fotókon látható jármű, az Airspeeder negyedik változatát kifejlesztő Alauda Aeronautics vezérigazgatójától származnak. Pearson ugyan repülő autóként hivatkozik rá, de elég hamar szembetűnik, hogy a szerkezet távol áll az autóktól.
A vezérigazgató mondanivalójának többi részébe azonban nemigen lehet belekötni, a látottak és a közölt adatok alapján ugyanis tényleg egy forradalmian új és előremutató jármű az Airspeeder. A dél-ausztráliai Adelaide-ben fejlesztett gép ugyanis a világ leggyorsabb eVTOL-ja, azaz függőleges fel- és leszállásra is képes, elektromos légijárműve. Csúcssebessége 360 km/óra, melyet álló helyzetből mindössze fél perc alatt elér.
A 950 kilós szerkezet nagy durranása azonban az, hogy ezt hús-vér emberek fogják kezelni, irányítani, mégpedig úgy, hogy benn ülnek majd a négy forgó-mozgó rotor között. Némi bátorság is kell ehhez, de magabiztosságra adhat okot okot, hogy a harmadik generációs elődmodell komplex teszteken ment keresztül, benne 350-nél is több, távvezérelt repüléssel, valamint két nyilvános bemutatóval.
A továbbfejlesztett negyedik generációs példányt 1340 lóerős hidrogénhajtású generátor mozgatja majd, ez állítja elő a mindenhez szükséges áramot. A tervek szerint az Airspeeder akár 300 kilométert is megtehet egyetlen tank hidrogén felhasználásával. Hogy minden a lehető leghatékonyabban működjön, bizonyos alkatrészeket 3D-nyomtatással készítettek: a tervezők szeme előtt az a cél lebegett, hogy áramfejlesztőjük a lehető legtisztábban működjön, a károsanyag-kibocsátás pedig nulla legyen.
Az Airspeeder Mk4 jelen formájában közel kész terméknek tekinthető. Tervezőinek rövid távú célja, hogy 2024-ben elindítsák az ilyen járműveket szerepeltető bajnokságot, ahol a világ legbátrabb pilótái versenyezhetnének egymás ellen a bajnoki címért. Mielőtt ez megvalósulna, vár még néhány tesztrepülés a csapatra. A munkát olyan szakemberek felügyelik, akik korábban az Airbusnál, a Boeingnél, a Ferrarinál vagy épp a McLarennél dolgoztak. Álmuk azonban nem csupán egy formabontó versenysorozat létrehozása, hanem az is, hogy gyorsabbá, hatékonyabbá és környezetbarátabbá tegyék a légi közlekedést.