Az Interbrand világszinten vezető márkatanácsadó szervezet, amely 2000 óta évente adja ki azt a Best Global Brands tanulmányt, amelyet a márkaérték meghatározó fokmérőjének tekint a szakma.
A cég négy évtizedes tapasztalatán alapuló, összetett elemzéssel állapítja meg az egyes márkák pénzben kifejezhető értékét, amely nem csupán a bevételen és a tőkén alapul. Figyelembe veszik a cég jelenlegi és várható pénzügyi teljesítményét, illetve piaci versenyképességét, majd a képet olyan, nem kézzelfogható paraméterekkel árnyalják, mint az adott márka arculatának és tevékenységének globális hatásai, fenntarthatósága, piaci vonzereje (azaz hogy a márkanév mennyire csábít vásárlásra) vagy az ügyfelek hűsége.
A munkaerőpiaci szempontokat is mérlegelik, így magasabb pontszámot kap az a cég, amely munkahelyként vonzóbb az alkalmazottak számára.
Az élvonalban nincs változás a tavalyi évhez képest. Az első helyen évek óta az Apple áll, amely 4%-kal ér többet, mint 2022-ben. Őket követi a Microsoft, elég komoly, 14%-os növekedéssel. A dobogó harmadik helyén pedig az Amazon tanyázik, de éppencsak, ugyanis a 2022-es évhez képest csupán 1 %-ot tudtak növekedni, a Google majdnem megelőzte őket. Az ötödik a Samsung, a hatodik a Toyota. A 7. és 8. helyen azonban történt változás, ugyanis a Mercedes-Benz megelőzte a Coca-Colát. A Nike egy helyet javítva feljött a 9.-re, a tizedik pedig szintén egy autóipari gyártó, a BMW, amely nagyot javult, ugyanis tavaly még a 13. helyen tanyázott.