A gyorséttermeknek van egy jellegzetes, sokakat csábító illatuk. Tudja ezt a McDonald’s is, és el is gondolkoztak azon, hogy ha az emberek csupán az illatról felismerik az éttermet, mi lenne, ha legújabb óriásplakátjukra nem is raknának semmit –
Hollandiában meg is valósították az elképzelést. Az ország több pontján olyan hirdetőtáblákat állítottak fel, melyeken az égvilágon semmilyen logó, ábra vagy felirat nem volt, csupán az étteremlánchoz köthető egyik alapíz. Na meg az illat, melyről egy szellőztetőrendszer gondoskodott: a táblát üregesre csinálták meg, és sült krumplit tettek bele. A levegőt keringették, így a tábla közelében elhaladók érezhették az étel illatát.
Az emberek jó arányban felismerték, hogy mit éreznek, innentől pedig a következő lépés már magától értetődő volt. A táblákat ugyanis szándékosan McDonald’s-éttermek 200 méteres körzetében helyezték el, így a gyorskaja utáni vágyat hamar enyhíteni is tudták a járókelők.
Kétségtelen, hogy a reklámötlet zseniális, emeljük is kalapunkat, azonban a McDonald’s azon állítása, hogy ez az első reklám a világon, mely az illatra helyezi a hangsúlyt, nem igaz. Az Egyesült Államok keleti partján működő Bloom élelmiszerbolt-hálózat például óriási steakplakátokat helyezett ki 2010-ben üzleteihez, melyek illatoztak is. Argentínában pedig a bevásárlóközpontokat lepték el 2021-ben narancslé- és kávéillatú táblák. Ezek nem eladni akartak, hanem felhívni az emberek figyelmét arra, hogy ha ezeket a jellegzetes, erős illatokat nem érzik (és mást sem), akkor gyanús, hogy koronavírusosak.