Egy hosszú repülőjáraton jól tud esni, ha menet közben kapunk valamit enni is. Ezen a téren jelentős különbségek lehetnek és vannak is légitársaságok között, hiszen ugyanarra az útvonalra, hasonló összegért cserébe lehet, hogy az egyik helyen egy gyenge szendvicset, a másik helyen pedig meleg ételt kapunk.
A brit MoneySuperMarket nevű árösszehasonlító oldal 27 ezer vásárlói visszajelzésből össze is állította a légitársaságok gasztronómiai rangsorát. Véleményünk szerint a sorrendre inkább csak iránymutatásként érdemes tekinteni, mivel ennél jóval többen utaznak, így a kép azért nem teljes, másrészt lehet, hogy csak a brit ízlést tükrözi a rangsor és pl. a magyarok más sorrendet határoztak volna meg. Ezzel együtt alapvetően jó alapot nyújthat azoknak, akik a fedélzeti kaja alapján foglalják következő repülőjáratukat.
Az értékelések alapján a sor első helyén a Kuwait Airways végzett 8,68-as pontszámmal a tízből. Első helyükhöz hozzájárult, hogy széles kínálatuk van már turistaosztályon is, de a Royal Class ellátást kérők akár marhával vagy homárral is jóllakhatnak.
Az ezüst- és bronzérmet az Oman Air (8,44 pont) és a Middle Eastern Airlines (8,39 pont) szerezte meg – erősek a közel-keleti légitársaságok a tízezer méter feletti étkeztetésben. A lista elejébe nem fértek be a nálunk ismertebbnek mondható Qatar Airways, az Emirates, az Etihad vagy épp a Gulf Air, de átlagpontszámuk így is 7,4 feletti.
Az Emirates ráadásul külön említést is ér, ugyanis a vélemények szerint a Melbourne-Szingapúr járatuk megkapta a maximális 10-es pontszámot, ami az adott útvonalakra vonatkozó ételértékeléseket illeti. Itt a kiemelkedő eredményt annak köszönhetik, hogy viszonylataiknál mindig igyekeznek a helyi konyha fogásait felvinni a repülőikre – az ausztrál és a szingapúri ízvilág széles skálája megtapasztalható a 8 órás út alatt.
Szintén 10-est kapott a svájci Swissair Zürich-Miami járata, de a legjobb európai légitársaság összességében a lettországi airBaltic lett, 8,03 pontja az ötödik helyre volt elég az Air Algérie mögött.