Újnak számító fizetési megoldás elterjedéséből húzhatnak hasznot a hazai webshopok, a nemzetközi statisztikák ugyanis azt mutatják, hogy a késleltetett fizetést választó vásárlók többet költenek azoknál, akik hagyományos módon fizetnek.
De mi is az a BNPL (Buy Now, Pay Later; vedd meg most, fizess később)? Ez a modell lehetővé teszi, hogy
a vevők azonnali fizetés nélkül vásároljanak, majd egy meghatározott ütemterv szerint rendezzék a termék ellenértékének megfizetését.
A webáruházak tulajdonosai azonnal hozzájutnak a termékek árához, az összeg behajtásának kockázata a vedd meg most, fizess később szolgáltatókat terheli.
Egy felmérés szerint itthon tízből négy aktív internetes vásárló nyitott az olyan finanszírozási szolgáltatásra, amelynek részeként pluszköltség nélkül tudna műszaki, illetve egyéb tartós fogyasztási cikkeket vásárolni online halasztott, több egyenlő részletben történő fizetéssel. Ennél is magasabb, 50 százalék feletti a késleltetett fizetési megoldások elfogadottsága online megrendelt szolgáltatások (például orvosi vizsgálat, belépőjegy-vásárlás, szállásfoglalás) esetében.
A nemzetközi tapasztalatok szerint az átlagos rendelési érték akár 45 százalékkal növekedhet BNPL-megoldások használata esetén. A Guidance kutatása szerint az ilyen fizetési megoldást alkalmazó online shopokban mindössze 5,4 százalékra csökken az átlagos visszaküldési arány az iparági 20 százalékhoz képest.