
A Facebook vezérét, Mark Zuckerberget pár éve még robotnak nézték. Visszafogott nyilatkozatai, fakó bőre, egyszerű megjelenése mérföldekre álltak a lazaságtól. Az elmúlt időben viszont nagyon tudatosan építi a “menő arc” megjelenést az amerikai milliárdos.
Ennek jegyében Zuckerberg és a divat – különösen a luxuskarórák világa – között egyre szorosabb kapcsolat alakul ki. Szombaton Zuckerberg egy aranyszínű Rolex Daytona „Le Mans” órát viselt, amikor Las Vegasban részt vett egy UFC-mérkőzésen.
A Business Insider információit négy, órák hitelesítésével foglalkozó cég is megerősítette, így kijelenthető: valóban ezt a különleges Rolex-modellt viselte Zuckerberg. A szakértők szerint az óra másodpiaci értéke akár 300 ezer dollár (több mint 100 millió forint) is lehet.
A Daytona története már 1963 óta íródik, az órakedvelők és -gyűjtők által áhított darabról van szó. A versenykronográf nevét a floridai Daytona Beachen található híres versenypályáról kapta, a konstrukciót pedig kifejezetten az autóversenyzés világa ihlette. Évről évre népszerűbb és drágább, kijelenthető, hogy napjaink egyik legvágyottabb karórája. Hosszú várólista és eszetlen másodpiaci felár jellemzi.
Zuckerberg órák iránti rajongása az elmúlt év során egyre látványosabbá vált. Januárban például egy videós bejelentkezés során, csak úgy mellékesen megvillant a csuklóján egy Greubel Forsey „Hand Made 1” típusú karóra, amelynek értéke meghaladja a 895 500 dollárt (körülbelül 320 millió forint).
Egy Rolex Daytona (Fotó: Leon Neal/Getty Images)
Az órák mellett más luxuskiegésíztők is egyre gyakrabban tűnnek fel a korábban puritán egyszerűségéről ismert vezérigazgató ruhatárában. Az utóbbi időben rendszeresen látható aranyláncokkal is, szombat este is viselt egyet a Rolex mellé.