Style Fehér Patrik 2025. 05. 18.

Vasutasoknak készült ez a luxusóra

Az idei évre is megújult az Omega azon karórája, mely annak idején egyik kiemelkedő tulajdonságával elsősorban a vasúton dolgozókat célozta meg.

Az 1950-es, 1960-as évek magasságában valóságos technológiai robbanás történt. Az ember mindenféle helyre eljutott: a legmagasabb hegyekre, a legmélyebb tengerekbe, az űrbe, ráadásul ezt elképesztő sebességekkel tették.

A megváltozott körülmények kihívás elé állították például az óragyártókat is. Az Omega kapcsolt is, és három órával is előrukkolt, mely az ún. Professional Line része volt, és valamely tulajdonságuk egészen extra volt. A Speedmastert például autóversenyzőknek szánták, a Seamaster 300-at az óceán mélyére merülőknek, mert bírta a nagy nyomást.

A széria harmadik darabja a Railmaster volt 1957-ben, melynek kiemelkedő tulajdonsága az volt, hogy nem hatott rá a mágneses tér, így pontos maradt. Persze már akkortájt is voltak a mágnesességnek ellenálló órák, de míg azok csúcsteljesítménye 60 gauss környékén volt, a Railmaster 1000 gaussos mágneses mezőnek is ellenállt.

Ez leginkább azoknak jött jól, akik ilyen környezetben dolgoztak. Ide tartozik a vasút, melynek villamosítása már egészen elterjedőben volt, de mérnökök és más ipari területen dolgozók kedvelt kiegészítője is lett. A Railmaster azóta is nagy megbecsülésnek örved az órarajongók körében, feledésbe merülését pedig azzal is akadályozta a márka, hogy 2003 óta több új változatot is piacra dobtak.

A legújabb kollekció épp a napokban debütált, és a 38 mm-es átmérőjű, különféle változatú Railmasterek csak jobbak lettek, mint elődeik. Pontosságuk már 15 000 gaussos mágneses mezőnél is garantált, és ezt nem csak bemondták, hanem egy hivatalos svájci intézet is megerősítette ezt.

A képre kattintva galéria nyílik!

9 fotó megtekintése

A pontosság ára persze változatonként eltérő. A nagy másodpercmutatós Omegák közül a bőrszíjas 5600 (2,25 millió Ft), a fémszíjas 6000 euró (2,41 millió Ft), míg a kis másodpercmutatós kiviteleknél a bőrszíjas 6300 (2,53 millió Ft), a fémszíjas 6600 eurót (2,66 millió Ft) kóstál.

Forrás: Omega