Megvan az az érzés, amikor csipszet nasizol, és az ujjadra rátapad a fűszer? Nagyjából gyártónként és ízesítéstől függően változik, mennyi aroma ragad az ujjunkra, de az elmondható, hogy egyik esetben sem olyan durva a helyzet, mint az Egyesült Államokban kapható nasiknál. A fűszeres ujjakat főleg a Cheetos és a Doritos járatta csúcsra, melyek szinte lehetetlenül élénksárgák vagy -vörösek, az ízesítéstől függően.
A szín mögött a rengeteg színezék áll, ami ugyan ehető, de mégsem mindegy, mennyit visz be belőle az ember a szervezetébe. Lépett is hát a csipszek gyártója, a PepsiCo, és megalkotta a nasik mesterséges színezékektől mentes, mondhatni színtelen változatát.

A Simply NKD (magyarul egyszerűen meztelen – utóbbi magánhangzók nélkül) változatok fehér zacskót kaptak, a tartalmuk pedig lényegében egy az egyben olyan, mint az itthon is kapható csipszeké. Színről nem lehet megkülönböztetni így pl. a különböző fűszerezésű nachosokat és puffasztott rudakat, de az eredmény egy fokkal egészségesebb, és nincs minőségileg rosszabb következménye.

A színezett és a nem színezett Cheetos közötti különbség
Az amerikaiak egy részének azonban ez biztosan sok volt, legalábbis erre utalnak a közösségi médiás reakciók. Többen is például a gyerekkorukat gyászolják, hozzátéve, hogy az utolsó darab utáni rituális ujjlenyalás volt az egész csipszevésben a legjobb. Mindezt persze úgy mondják, hogy a december elsején a boltok polcain megjelenő nasik nem leváltják a korábbi változatokat, hanem csak extra opcióként jelennek meg.