Life Kovács Miklós 2024. 03. 18.

Jó világ jön azokra, akik jól akarnak lakni a Mekiben

A túlbonyolított prémiumhamburgerek helyett az egyszerű, régi, jól bevált, de laktató menüket részesítik előnyben a vásárlók a McDonald's adatai szerint.

A McDonald’s évekig próbálta reformálni saját menüjét, és a kínálatot prémiumhamburgerekkel színesíteni, de a próbálkozások végül nem érték el a várt eredményt  – mondta Ian Borden pénzügyi igazgató a UBS globális fogyasztói és kiskereskedelmi konferenciáján az elemzőknek.

“Azt hittük, hogy a jövő a prémiumburgerekről szól, de tévedtünk” – mondta. “Nem voltunk sikeresek”. Ehelyett a McDonald’s nagy piacain inkább a klasszikus, egyszerű, de mennyiségben ütős menükre kerül a hangsúly. 

Ilyen menüsor volt az Egyesült Királyságban árult, 2017-ben rajtolt “The Signature Collection”. Kizárólag brit marhából készült hússal, briósra emlékeztető buciban, cheddar sajttal, speciális szósszal készültek, de akkoriban szinte a klasszikus Big Mac árának kétszeresét kérték érte, így nem igazán lett sikeres, 2019-ben eltűnt a kínálatból. Ugyanerre a sorsra jutott az Angus marhával készült húspogásácsát kínáló terméksor, ezeket csupán az ausztrál piacra hozták vissza pár évvel ezelőtt.

Leszámol a luxus burgerrekkel a McDonald's (fotó: McDonald's)

Leszámol a luxusburgerrekkel a McDonald’s (fotó: McDonald’s)

A koronavírus-világjárvány idején sok étterem racionalizálta étlapját, a működést egyszerűsítve az alapkínálatra koncentráltak: a McDonald’s például kidobta a salátákat az amerikai étlapjáról. Azóta sem hozták vissza ezeket a tételeket. 

A McDonald’s konkrétan nem közölte, hogy mivel érik el a méretnövekedést: a nagyobb hamburger nagyobb húspogácsával és zsemlével, vagy csak a húsmennyiség növelésével járna. Ezeket az új nagyobb hamburgereket már tesztelik az amerikai piacon, és ha sikeresek, akkor jöhet a globális bevezetés, ezzel Magyarországon is megjelenhetnek majd a jövőben. 

Jelenleg a legnagyobb hamburger az amerikai alapmenüben a “dupla sajtos negyedfontos” burger (itthon sajtos McRoyal) amely két marhahúsos húspogácsából áll, amelyek együttesen körülbelül 226 grammot nyomnak sütés előtt. 

Az új hamburger a McDonald’s új fejlesztési elveit követi, amelyeket 2023-ban vezettek be a “legjobb burger” fedőnév alatt. Ekkor pár módosítással finomítottak a hamburgerek elkészítésének módján: 

  • puhább zsemlét használnak
  • sokkal nyúlósabb sajt
  • a Big Mac több szószt kapott
  • a húspogácsát a hagymával együtt sütik (eddig a hagyma kockázva, nyersen került a burgerekbe).

Nemcsak a fent említett irányba fejleszt a McDonald’s, de lesz olyan éttermük, ahol hamburgert nem is adnak. Erről itt írt a First Class korábban:

Forrás: Business Insider
Kép(ek) forrása: Getty Images