A világ repterei a különböző szolgáltatásaikkal folyamatosan igyekeznek egyre magasabbra tenni a lécet. Nyugodtan kijelenthetjük azonban, hogy ezek többségét nemigen használja ki az ember abban a néhány órában, amíg vár a gépére vagy az átszállásra. Végső soron a legfontosabb mindenkinek az, hogy épségben, lehetőleg minden cuccával egyszerre érkezzen meg úti céljához.
Szinte lehetetlennek hangzik, hogy ez hiba nélkül teljesíthető legyen egy nagy reptér számára, azonban a japán Kansai Nemzetközi Repülőtér azt állítja, hogy 1994 szeptemberi nyitásuk óta, azaz közel 30 éve
Évi 20-30 millió utas fordul meg a légikikötőben – összevetésként: a Liszt Ferenc Repülőtéren ez 14,7 millió fő volt 2023-ban -, úgyhogy bőven lenne mit elhagyni, de mégsem tették. “Nem érezzük úgy, hogy valami különlegeset tennénk ezzel” – fogalmazott Takanisi Kendzsi, a reptér szóvivője a CNN-nek. “Úgy dolgozunk, ahogy alapból tennénk” – tette hozzá, kiemelve, hogy náluk tényleg ez a normális.
Ennek kapcsán nem is meglepő, hogy idén is ők nyerték el a Skytrax reptérértékelőtől a legjobb csomagkezelés díját idén – és még korábban hétszer. A díjnál figyelembe veszik azt a tényezőt is, hogyan reagálnak és kezelik az elveszett csomagok ügyét. Ilyen részleg van a Kansai reptéren is, ugyanis foglalkozni kell a reptér felé elindított, de meg már nem érkező, illetve a reptérről indított, de a célig valamiért el nem jutó poggyászok ügyével is. Helyben azonban még nem tűnt el csomag.
A Skytrax listáján egyébként a világösszesítésben is előkelő pozícióban, 18. helyen végzett a Kansai. Díjazták korábban a ferihegyi repteret is, hazánk legnagyobb légikikötője kategóriagyőztes lett: