Michele Mariotti neve a többségnek valószínűleg nem mond sokat, azonban ha valahol találkozunk vele a jövőben, érdemes lesz figyelni rá. Ő a skóciai The Gleneagles Hotel beverage-menedzsere – nem lehet egyszerűen bartendernek hívni őt, mivel egyetlen luxusszállodában 11 egységet (bárt, pubot, egyéb, italt kínáló helyet) irányít. Mindezt próbálja fenntartható módon, a lokalitás szempontjainak figyelembe vételével tenni.
Mire idáig eljutott, rengeteg tapasztalatot szerzett a szakember a szállodai bárok területén. Korábban London legismertebb szállodai bárjaiban dolgozott, és mielőtt a Gleneagles csapatához csatlakozott volna, Szingapúrba költözött, ahol két évig volt a Proof & Co. bártanácsadó cégnél. Ez idő alatt megnyitotta és irányította az MO Bart a szingapúri The Mandarin Orientalban, és a hely egy éven belül be is került az 50 legjobb ázsiai bár közé.
Önmagában ez is jól jelzi, hova is helyezzük Mariottit ebben a világban, de talán ennél is nagyobb szó, hogy koktélmenüje, a Gleneaglesben található The American Bar számára készített Book of Berries elnyerte a 50 Best által kiosztott, legjobb koktélmenünek járó díjat.
Mariotti ebből az italválogatásból hozott egy szemelvényt budapesti látogatására a Kempinski Hotelben található Blue Fox The Barba. Az este során végig is kóstoltuk az italokat a mutatós könyvecske formájában fizikailag is létező koktélkönyvből, mely egyfajta itinerként is szolgál.
A Book of Berries bogyók könyvét jelent, az italok ennek megfelelően mind-mind valamilyen bogyós gyümölcsös alapra építkeznek. Jelen esetben a négy gyümölcs a banán (igen, ez is bogyós), a sütőtök, az áfonya és a kiwi voltak.
Mariotti Budapesten nem a megszokott recepteket követte: guest shiftjére (vendégműszak) az alkoholtartalmú italokat a világ egyik legjobb whiskyjére, Macallanra cserélte, azokból is 12 és 15 évig érlelt változatokat használva.
Az esti eseményeken finomabbnál finomabb italkülönlegességek kerültek asztalunkra, melyek elkészüléséért személyesen Mariotti felelt. Mutatjuk is az alábbi képeken, miket kóstoltunk!
Mariottinak határozott és komplex elképzelései vannak a luxusról, illetve saját munkájáról. Ez is kell ahhoz, hogy valaki ilyen magas szintre eljusson, mint ő. “Egy ötcsillagos szálloda minden részletében meg kell jelennie a luxusnak, a kávéscsészéktől az ágyneműn át a szőnyegek színéig és a szoba illatáig. De végső soron az ágy csak egy ágy. Vannak hotelek, melyek feleannyit kérnek egy szobáért, mint mi. Ez a hozzáadott értékről szól” – fogalmazott korábban egy interjúban.
A szakember szerint fontos megtalálnia úgy neki, mint egy szállodának azt, hogy mi fér bele, és mi nem. Túlságosan nem léphet ki sem ő, sem a hotel a keretek közül, hiszen, ahogy fogalmazott, “ha mindig igent mondasz, pizzát fogsz felszolgálni egy két Michelin-csillagos étteremben.” Mariotti szerint azonban a túlzott merevség sem jó, mert akkor a szolgáltatás válik csapnivalóvá.