Jelenleg két irányvonal figyelhető meg a repülésben: a legolcsóbb ülőhelyek egyre kisebbek, kényelmetlenebbek, ezzel párhuzamosan azonban nő a csúcsminőségű repülési lehetőségek száma, a légitársaságok sorra telepítik vagy épp felújítják első osztályú üléseiket, fülkéiket gépeiken.
A sorból a svájci Swissair sem marad ki. 2023 elején bejelentették, hogy újrabútorozzák gépeik kabinjait, a prémiumszinten utazók pedig a Swiss Senses fantázianévvel ellátott, az átlagosnál kényelmesebb ülésekben, adott esetben kabinokban élvezhetik az utazást.
A felújítás eredménye látványos, ahogy az a lenti galériában is megtekinthető, ám nem feltétlenül problémamentes. Több gép ugyanis a földre kényszerült, mivel a bútorok túl nehezek, így kibillentették a gépeket az egyesúlyukból. Ezt maga a Swissair erősítette meg a svájci Tages-Anzeiger nevű lapnak.
A riport szerint a flotta repülői közül az Airbus A330-asokat érinti a legkomolyabban a helyzet, olyannyira, hogy ezeket újra ki kell egyensúlyozni a tömegközéppont helyreállítása érdekében. Ezek a repülők ólomlemezeket kaphatnak, melyek megfelelő pontokra erősítésével kiküszöbölhetőek a problémák. Leghamarabb azonban csak 2025-re készülhetnek el a javítások.
Felmerülhet a kérdés, hogy az extra tömeg befolyásolhatja-e a repülést, akár azt, hogy egyes célállomásokra egyáltalán eljutnak-e a gépek. Meike Fuhlrott, a Swissair szóvivője elmondta, emiatt nem kell senkinek sem aggódnia.