A tengeren megélt luxusban egyre dőlnek a rekordok. A koronavírusban megrogyott nagy óceánjáró cégek a világ legnagyobb hajóival térnek vissza, úszó városaikon ezerszám nyüzsögnek majd a turisták. A milliárdosok egymás után rendelik a száz méter feletti jachtokat, a gyártók alig bírják tartani a lépést az igényekkel.
2024-ben pedig azok sem maradnak hoppon, akiket nem vonzanak a gyűszűnyi kabinok, a korlátlan italfogyasztás, de nincs pénzük saját jachtra sem. A felső középosztály tagjait célozza a luxustengerjárók világa, ahol az exkluzív hangulat, a privát jachtok világa élvezhető “elérhető áron”.
A kategória kiemelkedő példája a Ritz-Carlton Yacht Collection legújabb tagja, Ilma. Ez a második tagja a flottának, amely vélhetően tovább bővül majd. Az új építésű szuperjacht első, hétnapos kis túráját Monte-Carlo és Róma között tette meg szeptember elején.
Hossza 240 méter, amivel elmarad a tömegekre szabott 300 méter feletti óceánjárók mögött, de az átlagjachtokon bőven túltesz. A tervezők nem akarták teletömni kabinokkal a fedélzetet, így 224 szellős lakosztály került a szuperjachtra. A hajó a közeljövőben megfordul a Földközi-tenger legendás kikötőiben, Santorini környékén, valamint Valettánál, mielőtt a Karib-szigetek felé veszi az irányt. Később tesz majd kitérőt az északi tengereken is, Amszterdam, Stockholm, Reykjavík is a célállomások között van.
Itt nem kell tömött fedélzetektől és mellettünk szuszogó embertömegtől tartani: a hajó 448 vendéget fogad egyszerre, és itt jut a legtöbb személyzet egy főre az óceánjárós iparban, tehát az utasok kívánságai hamar és gyorsan teljesülnek.
Neve máltai eredetű, jelentése: víz. Ez mutatja, hogy a tervezés során a máltai mitologikus elemek inspirálták a tervezőket, jelentsen ez bármit, mert a hajó olyan, amilyennek 2024-ben képzelünk egy ilyen bárkát: sötét-világos kontrasztos, fenyegető méretű, úszó toronyház, amely ránézésre inkább akar a komoly, elegáns luxusjachtok közé tartozni, mintsem a színes, szivárványos úszó vidámparknak kinéző óceánjárók osztályába.
A “víz” ihlette karakter könnyed átmenetet jelent a külső és belső terek között, ami hívogatóvá és elérhetővé teszi a tengert az utasok számára. A hullámok mellett azért van öt étkezőrészleg, hat bár és egy “borospince” is, ahol el lehet merülni az ételek és italok világában.
A perui konyhától kezdve a karibi fogásokon át egészen a Michelin-csillagos séf által összeállított olaszos menüsorig minden elérhető a fedélzeten. Ezeket 14 napon keresztül élvezhetik majd azok, akik 3,2 millió forintnak megfelelő összegért jegyet váltanak a Puerto Rico felé induló utazásra.