Sosem volt szegény környék a csodás olasz Comói-tó környéke, amit egyre több ismert sztár és hétköznapi turista is felfedez magának. George és Amal Clooney-nak is van itt hétvégi háza, és a környéken olyan nagy filmeket forgattak már, mint a Casino Royale és A Gucci-ház. Tavaly több mint 5,6 millióan látogattak el a Comói-tóhoz, a számok pedig egyre csak nőnek.
A fentiekből következően az emléktárgyakra is megnőtt az igény, egy olasz kommunikációs vállalat pedig ezt a hullámot meglovagolva leporolt egy régi ötletet, a poénos üreskonzerv-koncepciót. Sokszor, sok helyen láthattunk már hasonlót: a rendszerváltáskor nagy sláger volt a béketábor összes nagyvárosában a “Kommunizmus utolsó lehelete” felirattal (nálunk főként klasszikus májkrémes dobozban), de próbálkozott hasonlóval Izland, Kanada és Nápoly is.
2013-ban pedig egy Antoine Deblay nevű, 22 éves francia diák húzta elő úja az üres konzerv ötletét, egy 250 milliliteres doboznyi “biolevegőért” 5 euróért kért, és kapott is. Többen vettek a dobozolt Air de Montcuqből.
Tehát nem valami világrengető újdonsággal rukkolt elő az ItalyComunica, amikor piacra dobta a helyi friss levegőt 9,90 euróért. Ennyi pénzért 400 milliliter „100 százalékban autentikus levegőt” kapnak a vevők.
“Ez nem egy termék, hanem egy kézzel fogható emlék, amelyet az ember a szívében hordoz” – hangsúlyozta az újabb ötletgazda, Davide Abagnale marketingszakember a CNN megkeresésére.