Magic FIRSTCLASS 2024. 02. 20.

Ilyen tévéket vesznek most a magyarok

Sportközvetítésekben gazdag év áll előttünk, ez általában lökést ad a tévéeladásoknak. Egyre inkább a nagyobb méretek felé fordulnak a magyarok, egy funkció szinte kötelező.

Az idén olimpiát és foci-Eb-t is rendeznek, a tapasztalatok szerint minden ilyen, sportközvetítésekben gazdag időszak jelentős lökést ad a tévéeladásoknak. Már többen vesznek nagyobb tévét, mint kicsit: az elmúlt negyedévben az eMAG-nál kicsivel több 50-55 colos képátmérőjű készülék, mint 32 colos, kompakt modell fogyott.

Ez a két képernyőméret a legnépszerűbb, míg a 42-43 col a harmadik helyre került. A vásárlók 32 százaléka 50-100 ezer forint közötti eladási árú tévét választott, de nem sokkal maradnak le (28%) a 100-150 ezer forint közötti modellt preferálók sem, a 150-200 ezer forint közötti árú készülékek pedig a harmadik legnépszerűbbnek számítanak.

A legfontosabb trend, hogy az okostévé funkció már gyakorlatilag az összes árkategóriában elérhető: az eMAG-nál legnépszerűbb húsz készülék közül mindössze két modell volt hagyományos, a maradék 90 százalék már okosfunkciós. A 4K-felbontás is abszolút tömegpiaci kategóriává vált: a legnépszerűbb húsz készülék többsége (65%) ilyen felbontású volt, a top 3 termékből kettő is ilyen. A top 20 termék ötöde full-HD-s, az alap HD-felbontás részaránya csupán 15 százalék.

Ilyen tévéket vesznek most a magyarok

Mint az eMAG elemezése rámutat, az elmúlt negyedévben eladott húsz legnépszerűbb tévé nagy része LED, néhány a fejlettebb QLED megjelenítőpanellel van felszerelve – ha az összeladást nézzük, ez a két technológia fedi le az eladott készülékek több mint 90 százalékát. A normál LED-es tévékhez képest a miniLED-technológiát használó modelleknél pontosabban lehet vezérelni a képernyő háttérvilágítását, így jobb kontrasztot, színvisszaadást lehet elérni – egyelőre azonban jóval drágábbak is az ilyen készülékek.

A prémium képernyőtechnológiák közül az online áruháznál jelenleg az OLED a legnépszerűbb, de mivel egy ilyen tévé nagyjából duplaannyiba kerül, mint egy sima LED-es, nem meglepő, hogy csak néhány százalék a részesedése az eladásokból. A QNED és ULED nevű kijelzőkkel tavaly jelentek meg két gyártó első készülékei, a LED-nél jobb minőséget nyújtó technológiát használó tévék aránya ezért még nagyon alacsony.

Kép(ek) forrása: Getty Images