A napokban rendezik Hamburgban az Aircraft Interiors Expo 2024-es kiadását, mely – ahogy nevében is hordozza, egy olyan vásár és kiállítás, ahol repülőgépek belterét, az ottani innovációkat mutatják meg a szakma képviselői egymásnak és az érdeklődőknek.
Az eseményen két nagy cég, a Collins Aerospace és a Panasonic Avionics együttesen rántották le a leplet egy új prémium kabinról. A MAYA nevet viselő felépítmény a tervek szerint a business osztályon utazókat szolgálhatná ki, teljesen privát teret nyújtva az ide jegyet váltó utazóknak.
Az a képekből is lejön, hogy a komfortra nem lehet panasz, kényelmes ülésekben foglalhat helyet az ember. Merőben eltér azonban az amerikai-japán koprodukció technológiai világnézete attól, ami mellett egy-két légitársaság már letette a voksát. A szórakoztatóelektronika központi eleme ugyanis jelen esetben egy 45 fokban meghajlított OLED-kijelző, mely háromszor akkora, mint az ezen a szinten látható képernyők átlagos mérete. 21:9-es képarányával ugyanazt a formátumot tudja, mint a mozik, ráadásul élményben még 50 százalékkal jobbat is nyújt a betekintési szögeket illetően a Panasonic szerint.
Csakhogy ott a másik út, melyről korábban már mi is írtunk: a kiterjesztett valóság. Ebben az esetben nincs szükség nagy helyet foglaló kijelzők beépítésére, elég csak egy kisebb méretű AR-kütyü, és oda kerül kis túlzással akkora képernyő, ahová azt az utas szeretné. Egy légitársaság például az Apple Vision Pro első napjaiban el is kötelezte magát a technológia mellett:
Innentől kezdve a kérdés talán az lehet, hogy melyik irányba mennek el a szolgáltatók a luxusrepülésben? Maradnak az egyre nagyobbra növő kézzelfogható képernyők, vagy leváltják őket a kompaktabb okoskütyük? Esetleg párhuzamosan létezik majd mindkét megoldás, akár egyszerre, ugyanabban a kabinban? Te mit gondolsz? Írd meg nekünk!