Magic Fehér Patrik 2025. 02. 03.

Európába került a világ legdrágább utcája

Sem ingatlant bérelni, sem vásárolni nem olcsó a világ legdrágább utcájában. Hosszú évek után letaszították a trónról a new york-i Ötödik sugárutat.

2024-ben a 34. kiadás készült a Main Streets Across The World riportból, melyet a világ egyik nagy ingatlanos cége, a Cushman & Wakefield állít össze. Mint a jelentés címe is sugallja, a világ nagyvárosainak legfontosabb utcáiról gyűjtenek össze adatokat, főleg olyanokat, melyek valamilyen módon az ottani ingatlanok értékéhez kapcsolódik.

Az egyik fő megállapítás mindig az, hogy melyik éppen a világ legdrágább utcája. Ezt leginkább a bérleti díjak határozzák meg a listában, és az élen rendre a Föld híres bevásárlóutcái járnak. A new york-i Ötödik sugárutat például évekig nem lehetett letaszítani a trónról, de a legutóbbi riport szerint változás történt az élen.

A világ legdrágább utcája immár a milánói via Montenapoleone,

mely az első európai utcaként nyerte el ezt a címet. A “sikerhez” kellett, hogy két év alatt harmadával nőjenek a területen a bérleti díjak: egy négyzetméter évente átlagosan 20 ezer euróért (8,17 millió forintért) vehető ki, így lehajrázta a már említett amerikai utcát. A dobogót egy másik európai helyszín, a londoni New Bond Street tette teljessé, leszorítva onnan Ázsia legdrágább utcáját, a hongkongi Tsim Sha Tsui-t.

Habár ez nem mérvadó a legdrágább utcák versenyében, de érdekes adalék, hogy az átlagos költés meghaladja a 2500 eurót (1 millió forintot) a Montenapoleone üzleteiben az Oddity Central szerint. Ez kategóriájában egyébként szintén a legmagasabb összeg, de azt is megmutatja, hogy a luxusmárkák butikjai ki tudják gazdálkodni a magas bérleti díjat.

Egy üzlet a via Montenapoleonén (Kép: Alessandro Levati/Getty Images)

Egy üzlet a via Montenapoleonén (Kép: Alessandro Levati/Getty Images)

A legnagyobb üzletek évi 50-100 millió eurós (20-40 milliárd forintos) profittal is zárhatnak. Ráadásul ezen felül ott van még az az érték, melyet az jelent, hogy a világ leghíresebb, leggazdagabb emberei járnak a milánói bevásárlóutcára ezt-azt venni. Az ilyen eseményeknek mindig híre megy a közösségi médiában, egyfajta ingyenreklámot biztosítva az üzleteknek és a márkáknak.

Forrás: Cushman & Wakefield, Oddity Central
Kép(ek) forrása: Nyitókép: Alessandro Levati/Getty Images