Minden márkának fontos manapság a fenntarthatóság, az anyagok újrahasznosításának kérdése. Különösen kritikus a helyzet ebből a szempontból a divatiparban, a cégeket rengeteg támadás éri munkájuk miatt. Így vagy úgy, de próbálnak változtatni a helyzeten és működésüket zöldebbé tenni.
A Nike-nál például négy különböző, az élhetőbb jövőt célzó program zajlik egyidejűleg. Ezek közül a legérdekesebb talán a Re-Creation nevű, melynek lényege az, hogy járják a világ nagyvárosait, helyben összegyűjtik a régi, kidobásra ítélt ruhákat és anyagokat, majd egy helyi dizájner segítségével új életet adnak nekik. Az így születő ruhák abszolút egyedi és megismételhetetlen darabok, hiszen nincs garancia arra, hogy például az adott alapanyag fellelhető-e helyben.
A Re-Creation tavaly májusban debütált Los Angelesben, akkora sikerrel, hogy a kaliforniai nagyvárosban még kétszer megismételték a programot. A Nike azonban Amerikán kívül is gondolkodik: idén Londonba, illetve nyáron Párizsba is eljön a sportszergyártó.
Londonban a leírt módon készülő kollekció darabjaira még ebben a hónapban lecsaphatnak az érdeklődők, a francia fővárosban pedig valamikor nyáron kerülnek a Nike helyi központi üzletébe az elkészült ruhadarabok.