A luxusvásárlók egyre inkább olyan vásárlási élményt szeretnének, ami lehetővé teszi a válogatást a fizikai, digitális és virtuális üzletek között – állítja a Deloitte, amellyel együttműködve a Larusmiani nemrégiben indította el hibrid milánói butikját. A “jövő boltjának” is nevezett üzletben mesterséges intelligenciát is alkalmaznak, hogy különleges vásárlási élményt nyújtsanak a vevők számára.
A bolt leglátványosabb újítása egy hologram a kirakatban, amely a termékek háromdimenziós képét jeleníti meg. Ennek segítségével a vásárlók még az üzletbe való belépés előtt részletesen megtekinthetik a termékeket. A virtuális próbafülke pedig lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy virtuálisan próbálják fel a ruhákat, anélkül, hogy fizikailag fel kellene venniük azokat. Emellett a bolton belüli intelligens kamerák elemzik a forgalmi adatokat, információkat szolgáltatva a vásárlók viselkedéséről.
Az előrejelzések szerint 2025-ben azért még mindig az offline kiskereskedelem termeli majd a luxuscégek bevételeinek több mint hetven százalékát. Az újítások ellenére a vásárlók mintegy hatvan százaléka ugyanis fizikai üzletekben szeret vásárolni, hetven százalékuk pedig a vásárlási élmény szempontjából kulcsfontosságúnak tartja a bolti eladókat is.