Extravagáns, mondhatni Instagram-kompatibilis koktéllal rukkolt elő egy mexikói stílusú luxusétterem, a CASA TuLuM New Yorkban. A Rodrigo Abrajan séf által vezetett hely a Margarita-koktél napjára, vagyis február 22-ére készült el az egyedi tétellel, amit a luxuskiegészítőként felhasznált 24 karátos arany miatt Aranyásónak neveztek el.
A koktélt alkotó elemek tényleg a felső polcról kerültek be: Clase Azul Añejo Tequila, Grand Marnier Cuvee Louis Alexandre adja az alkoholos alapot, amire organikus agavenektár, japáncitrom, és hikoridiófával (egy észak-amerikai bükkféle) füstölt tengeri só kerül. Végül némi leheletvékony 24 karátos aranyfólia is kerül a kompozícióra, ami inkább jelképes, és a megjelenést emeli újabb szintre, hiszen az ízvilághoz nem tesz hozzá semmit. De kétség kívül arany.
Az alap Margarita alapvetően három hagyományos összetevőt tartalmaz: tequilát, triple sec likőrt és a lime levét, gyakran a pohár peremét sóval díszítve kínálják.
Keletkezéséről több legenda kering. A legnépszerűbb szerint Carlos “Danny” Herrera találta ki az italt 1938-ban egy válogatós vendég számára. A szóbeszéd alapján Herrera egy Marjorie King nevű feltörekvő színésznőnek akart kedveskedni, aki csak tequilát szerette, a többi röviditalt szigorúan elutasította. Hogy az italt még ízletesebbé tegye, Herrera a klasszikus feles tequila (só, zöld citrom, tequila) elemeiből varázsolt frissítő koktélt a válogatós sztár részére.
Ezt az összeállítást 80 dollárért (28 ezer forint) keverik ki a kedves vendéknek a CASA TuLuM étteremben. Ennyiért a fotók és az ízélmény mellé még a csodás pohár is jár szuvenírként.