A japán autógyártó csúcstechnológiák kutatásáért felelős leányvállalata fejlesztette ki a 30 cm magas, kompakt asztali robotot, amelyet sikeresen mutattak be, majd használtak fiatal rákbetegek körében a spanyolországi Sevillában található Virgen del Rocío Egyetemi Klinikán.
A robot nagyon pozitív hatással volt a páciensekre; amióta a tesztek 2021-ben elindultak, a gyermekek 95%-a aktívabban vett részt a saját rehabilitációjában, amely során Haru útmutatást nyújtott a gyógyulási programjukkal kapcsolatban, valamint folyamatosan társalogott velük. Ezen pozitív hatást látva a tesztelés következő lépése a robot teljes körű használata lesz.
Haru a beépített kamerája és mikrofonjai révén olyan biometriai adatokat gyűjt a felhasználóról, mint például az arckifejezés és a hanglejtés, majd a kapott információkat elemezi, hogy megismerje a páciens aktuális hangulatát. Ennek az elemzésnek az eredményei alapján kezd vele beszélgetésbe, empatikus kifejezéseket és érzelmi támogatást nyújtó reakciókat alkalmazva. A robot csatlakoztatható a felhasználó által viselt karóraszerű érzékelőhöz is, amely segít a felhasználó állapotának még részletesebb elemzésében.
Haru így nem csupán abban tud segíteni, hogy a gyermekek lelkesebben reagáljanak a kezelésükre, a neuropszichológusokat is képes támogatni az érzelmi és kognitív vizsgálatok hatékonyabb elvégzésében – az ilyen típusú vizsgálatok számát évente potenciálisan kilencszeresére növelve, 510-ről egészen 4500-ra.
Haru arra is képes, hogy a kórházban lévő gyermekek szobáit online összekapcsolja az iskoláikkal, így lehetővé téve, hogy az osztályteremben ülő társaikkal együtt tanuljanak és kapcsolatban maradjanak a többi gyermekkel.
Robotként Haru nem rendelkezik semmilyen olyan emberi jellemzővel, mint a nem, faj vagy nemzetiség, így képes mindig semleges nézőpontból kommunikálni. Ez lehetővé teszi számára, hogy hatékony legyen a generációs és kulturális különbségeket áthidaló párbeszédek megteremtésében.