Life FIRSTCLASS 2025. 01. 21.

A te zsebedben is ott lapulhat a világ legértékesebb márkája

Már a második egymást követő évben az Apple a világ legértékesebb márkája a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat ranglistája alapján.

Az Apple márka értéke egy év alatt 11 százalékkal, 574,5 milliárd dollárra nőtt, amely átszámítva 226 971 668 350 000 forint (sikerül kiolvasni? ha nem, egyszerűsítünk: 227 százmilliárd forint- a továbbiakra a dollár mai árfolyamával, azaz kerekítve 400 Ft-tal érdemes számolni).

A rangsorban a második helyet ismét a Microsoft szerezte meg, amely 35 százalékkal, 461,1 milliárd dollárra növelte értékét. A harmadik a Google, amelynek márkaértéke 24 százalékkal 413 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik az Amazon lett 15 százalékos növekedéssel, 356,4 milliárd dollárra.

Az ötödik helyre a Walmart márka került, értéke erőteljesen, 42 százakkal 137,2 milliárd dollárra ugrott.

A tíz legértékesebb márka közé tartozik még a Samsung (110,6 milliárd dollár), a TikTok (105,8 milliárd dollár), a Facebook (91,5 milliárd dollár), az Nvidia (87,9 milliárd dollár) és a kínai State Grid Corporation. (85,6 milliárd dollár).

A legértékesebb európai márka a Deutsche Telekom az összesített rangsorban a 11. helyet szerezte meg (+16 százalék, 85,3 milliárd dollár).

Az Instagram a 12. helyen áll (79,9 milliárd dollár). Az Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) és a China Construction Bank a 13., illetve a 14. helyet szerezte meg 79,1, illetve 78 milliárd dollárral. Ugyancsak kínai a 16. helyezett, az Agricultural Bank of China (70,2 milliárd dollár), a 19. pedig Bank of China (63,8 milliárd dollár) lett.

A 15. az amerikai Verizon 72,3 milliárd dollár (+1 százalék), a 17. a szintén amerikai Home Depot, amelynek piaci értéke 23 százalékkal 65,1 milliárd dollárra emelkedett.

A japán márkák közül a Toyota végzett az élen, a 18. helyet szerezte meg 64,7 milliárd dollárral, ami 23 százalékos márkaérték-növekedést jelent.

A 20-as listát a kínai Moutai zárja, a szeszipari vállalat márkaértéke 17 százalékkal, 58,4 milliárd dollárra emelkedett.

Az első ötszázban 193 USA-beli márka található, ezek adják az ötszáz cég együttes márkaértékének több mint a felét. Kínát 69, Németországot 27 márka képviseli a rangsorban, ami az összérték 15, illetve 6 százaléka.

A Brand Finance szerint a világ 500 legértékesebb márkájának összértéke az elmúlt egy évben 10 százalékkal, csaknem 9500 milliárd dollárra nőtt.

Forrás: MTI
Kép(ek) forrása: Getty Images