
Május 28-án a római Galleria Alberto Sordi pláza felújítási munkálatai közben római kori mozaik részleteire bukkantak a munkások – így szólt legalábbis a félig-meddig hivatalos megfogalmazás arról, mi is történik az olasz főváros egyik történelmi épületében. Hamar kiderült azonban a turpisság: a mozaik feltárása után ugyanis látszott,
A képen sültkrumpli, kóla, fagyi és hamburger is látható, nagyjából a szortiment java. A kompozíció azonban zseniális volt, ugyanis a mozaik dizájnja, az alakok és a színek abszolút hozták azt a világot, amit a történelemkönyvek lapjain is láthatunk. A feltárás helyszínét is úgy alakították ki, mintha ott tényleg menne a munka.
A mű abból a szempontból is autentikusnak mondható, hogy a korabeli mozaikokon gyakran megjelentek ételábrázolások. Sőt, ha továbbmegyünk, a “gyorséttermek” is jelen voltak már az ókori Rómában. Az otthoni főzés nem mindenki számára volt elérhető, így aki valamelyest feldolgozott ételt akart fogyasztani, azoknak ki kellett mozdulni, és útba ejteni egy thermopoliumot. A korszak kínálatában persze nem a hamburger hódított, hanem sokkal inkább a baromfiból készült fogások, a pörköltek és a levesek.
Az egyesek szerint remekül sikerült, más vélemények szerint azonban megosztó, a történelemből gúnyt űző reklám nem lesz hosszú életű, csak június 7-éig látható. Ki lehet azonban mondani, hogy a célját elérte. A McDonald’s egyébként nem csak úgy általában magára szerette volna felhívni a figyelmet, hanem új menüjére, melyet a római éttermekben lehet kapni, és elsősorban azokat a turistákat célozza, akik az egyházi szentév miatt látogattak a városba.