A magyarok hatvan százaléka rendelkezik saját kerttel, a többség pedig maga végzi a kert körüli teendőket. 10-ből 9-en tesznek így, és mindössze 7 százalék veszi igénybe bizonyos esetekben szakember segítségét. A kerti munkák közül a gyomlálást szeretik a legkevésbé a magyarok: 10-ből 6 válaszadó ódzkodik tőle, de dobogós helyen áll a fűnyírás is, utóbbi egyébként jellemzően a férfiak feladata a családban. Így nem meglepő, hogy bár a többségnek hagyományos fűnyírója van, 63 százalék szívesen kipróbálna egy robotfűnyírót a saját kertjében is – derült ki a Husqvarna reprezentatív felméréséből.
“Nagyon eltérő a robotfűnyírók iránti nyitottság az egyes országokban. Ugyan világszerte mintegy kétmillió kertben használják a modelleket, a robotfűnyírók piaca ma nagyrészt a nyugat- és észak-európai fogyasztói szegmensre koncentrálódik” – mondta Volonics Zoltán, a Husqvarna értékesítési vezetője.
A skandináv országokban például teljesen megszűnt a benzinüzemű gépek használata, az emberek sokkal környezettudatosabbak és szinte minden kertben robotok nyírják a füvet. A Benelux államokban nem ritka, hogy 150 robotfűnyíró vág egyszerre egy golfpályát. Ezzel szemben például az Amerikai Egyesült Államokban továbbra is jelentős a kereslet a benzinnel működő termékek iránt.
A szakember szerint Magyarországon még nagyon új a robotika kerti alkalmazása, és van egyfajta bizalmatlanság is a robotok irányában. Ezt főként az okozza, hogy sokan az olcsóbb megoldásokat választják, amelyeket nehéz beprogramozni – nem megfelelően beprogramozva pedig vagy nem végez tökéletes, az elvárásoknak megfelelő munkát egy ilyen gép, vagy kárt okoz a környezetében, esetleg saját magában.