Life Kovács Miklós 2025. 03. 20.

Terhes anyával reklámozták a sörnek álcázott ásványvizet

Van egy amerikai ásványvíz, ami a botrányos, figyelemfelkeltő marketingje miatt lett sikeres, és most új termékükkel sem fogták vissza magukat

Ha van a világon száz százalékig marketingen alapuló termék, azt kétség kívül az ásványvizek világában kell keresnünk. Mert a nyugati világ döntő részén van iható minőségű vezetékes víz, a pezsgést pedig házi szódagéppel bármikor megteremthetjük magunknak.

Mégis óriási üzlet a vizet valamilyen jól csengő reklámszöveg kíséretében palackba tölteni és brutális profittal árulni. Ha választani kell, hogy melyik cég csinálja ezt manapság legjobban, a válaszom az amerikai Liquid Death.

A Liquid Death egy innovatív ásványvízmárka, amelyet 2018-ban alapított Mike Cessario, aki a reklámszakmáról nyergelt át a palackozott vizek világába.  Az ötlet akkor született meg, amikor Cessario észrevette, hogy a koncerteken a zenészek gyakran energiaitalos dobozokból isznak vizet, hogy megőrizzék a “menő” imázst.

A cég marketingstratégiája merész és provokatív, tényleg az energiaitalok, és sörök világát idézik meg, a vagányságot hangsúlyozzák a zöld leveles, kismamás imidzs helyett. Igaz, a legutóbbi kampányukban sikerült vegyíteni a kettőt, és talán minden eddiginél provokatívabb reklámmal álltak elő. 

Összeálltak az Egyesült Államokban ismertebb médiaszemélyiségnek számító Kylie Kelce-el, aki épp terhes, és a kerek pocakot használva dobják piacra a limitált szériás, saját söröshordójukat. Ebben természetesen nem sör található, hanem  ásványvíz, amit minden várandós anyuka bátran kortyolhat. 

Az ötliteres bulihordókra emlékeztető kiszerelésbe hegyi forrásvíz kerül, jelentsen ez bármit. Ráadásul szénsavmentes, így tényleg vicces a kontraszt a kocsmás, koccintós témával, ami körítésként szolgál. Azt hihetnénk, hogy ez a blőd recept bukásra van ítélve, de a merész stratégia működik, a cég szárnyal: 2021-ben már 45 millió dolláros bevételt értek el, ami 2023-ra 263 millióra növekedett, magát a céget pedig 1,4 milliárd dollárra értékelték. 

Forrás: laughing squid
Kép(ek) forrása: Liquid Death