Life FIRSTCLASS 2025. 03. 31.

A neten többet pornózunk, mint netflixezünk

A legfrissebb adatok alapján mutatjuk, melyek a leglátogatottabb weboldalak manapság. Tarolnak az amerikai site-ok, de Kína is erős.

Napjainkban az óriásvállalatok által üzemeltetett weboldalak uralják az internetet, és náluk csapódik le a globális webes forgalom tekintélyes része. A Similarweb havi összeállításából kiderül, mely weboldalakat keresték fel a legtöbben februárban.

Ha csak a top 20-as listát nézzük, az látszik, hogy az amerikai vállalatok és domainek (tartománynevek) uralják a globális netes forgalmat. A 20 leglátogatottabb oldal közül 15 amerikai. Ezeken kívül felfért még a toplistára két orosz domain, a 20. helyen álló dzen.ru híraggregátor és a 12. helyen álló yandex.ru keresőmotor. Két kínai weboldal képviselteti magát, a 15. helyen álló baidu.com keresőmotor, illetve a 14. helyen álló TikTok (tiktok.com). Utóbbi esetében érdekes, hogy bár sokan gondolhatják, hogy a tiktokozók hosszú időt töltenek el tartalmak görgetésével, ha már felkeresik az oldalt, az adatok alapján az átlagos felhasználó egy alkalommal mindössze 4 perc 9 másodpercet tölt el az oldalon.

A top 20-as listán egyetlen további nem amerikai domain található, a yahoo.com japán hírszolgáltatása (yahoo.co.jp), a 11. helyen.

A legkeresettebb 10 weboldal listáját azonban már kizárólag amerikai címek uralják. Emelkedő sorrendben az alábbi oldalak állnak az élen: Yahoo, Reddit, Wikipedia, ChatGPT, WhatsApp, X (korábban Twitter), Instagram, Facebook, YouTube, Google.

Jóllehet a Google keresőmotor stabilan tartja a globális vezető szerepét, mégis négy olyan oldal is található a top 10-ben, amelyen a felhasználók átlagosan több időt töltenek el egy látogatás alkalmával. A Google átlagos látogatási ideje 10 perc 47 másodperc, míg a Facebook esetében ez 10 perc 59 másodperc, a WhatsApp csevegőplatform esetében 12 perc 26 másodperc, az X esetében 12 perc 37 másodperc, a YouTube esetében pedig 20 perc 47 másodperc. Vagyis a YouTube videómegosztó magasan vezet, ha azt vizsgáljuk, hol töltik a legtöbb időt a felhasználók.

További érdekesség, hogy a közösségimédia-platformok tekintetében (ha a YouTube-ot nem számítjuk annak) az X-en töltik a legtöbb időt a felhasználók. Az egykori Twitter nemcsak az említett Facebookot szorítja maga mögé, de az Instagramot (8 perc 41 másodperc) és a Redditet is (6 perc 7 másodperc).

A klasszikus streamingszolgáltatók közül egyedül a Netflix került fel a toplistára, a 18. helyet szerezve meg, míg a felnőtt tartalmakat szolgáltató weboldalak közül a Pornhub lett a legnépszerűbb. Utóbbi a 19. helyen állt, és a weboldalon a felhasználók átlagosan 7 perc 29 másodpercet töltöttek el februárban – érdekesség, hogy a pornóoldal átlagos látogatási időben előzi a filmes streamingszolgáltatót, utóbbi ideje ugyanis 7:06-ra jött ki.

Emellett bár a mesterségesintelligencia-asszisztensek népszerűsége igen jelentős, a top 20-ba csak az OpenAI ChatGPT-je került be, a 7. helyet szerezve meg. Az átlagos ChatGPT felhasználó 6 perc 47 másodpercet töltött el az oldalon. Szintén a mesterséges intelligenciához kötődik a hónap leglátványosabb előrelépése. A kínai Deepseek mesterséges intelligencia asszisztense idén robbant be a globális köztudatba, komoly felfordulást keltve a nemzetközi (elsősorban amerikai) technológiai szektorban. Az oldal hirtelen népszerűsége pedig azt eredményezte, hogy a deepseek.com domain úgy lett a világ 47. leglátogatottabb oldala, hogy 74 helyet ugrott előre a megelőző hónaphoz képest.

A cikk szerzője Bartha Ádám. 

Forrás: Similarweb.com
Kép(ek) forrása: Nyitókép: STR/NurPhoto via Getty Images