A koronavírus-járvány alatt mélyponton volt az óceánjárós nyaralások iránti érdeklődés, de a pandémia lecsengésével ismét élénkebbé vált ez a piac. A hajótársaságok azonban a tömeges üdültetés mellett elkezdtek exkluzív élményeket is kínálni a tehetősebb rétegeknek, olyan utak váltak elérhetővé olyan hajókon, melyeket a korábbi állapotokhoz képest már nem fizethet meg mindenki, így garantáltan kikapcsolódhat az utazó.
Ezt a vonalat képviseli az MSC-cégcsoportba tartozó Explora Journeys nevű vállalat is. Minden téren a luxust helyezi előtérbe a társaság új hajója, az Explora I fedélzetén, legyen szó a lakosztályok berendezésétől kezdve az úti célok megválasztásán át az egész szervezésig. A cél tényleg az náluk, hogy aki velük utazik, az élvezzen is minden pillanatot, és ne rohanásként élje meg a városok meglátogatását, ahol alig marad idő szétnézni. A képre kattintva galéria nyílik!
A társaság nemrég bejelentette, hogy az Explora I fedélzetén a 461 kabin ideiglenes lakói nem csak a kilenc étterem valamelyikének ételeit, vagy a négymedencés fürdőrészleg szolgáltatásait élvezhetik: a fedélzetre költözik a világ első utazó, a svájci márka által is jóváhagyott Rolex-butikja, ahol képzett szakemberek segítenek luxusórát vásárolni az érdeklődőknek.
“Hiszünk abban, hogy az új eladóhely kötelező úti célja lesz mindenkinek, aki egy leheletnyi luxust szeretne hozzátenni a kirándulás élményéhez” – idézi az Explora Journeys hivatalos közleménye Michael Ungerer vezérigazgatót.
A Rolex-butik július 17-én nyílik, természetesen egyszerre a hajó első indulásával. Az Explora I első útja az angliai Southhamptonból a dán fővárosba, Koppenhágába vezet, út közben pedig érintik a belgiumi Brugge-t, a norvégiai Brønnøysund városát, illetve Dániában még Skagenben is megállnak a 16 nap során.
Arról nincs információnk, hogy az első útra mennyi volt a beugró, de hasonló hosszúságú észak-európai utakat fejenként 14-15 ezer eurós (5,1-5,5 millió forintos) indulóárral kínálja a cég – ehhez képest egy olcsóbb Rolex ára már-már aprópénz.
További kérdés persze, hogy a Rolexre áhítozó utasok megkaphatják-e, amit kinéztek, ugyanis az utóbbi években a hivatalos Rolex-partnereknél bevett gyakorlattá vált a várólistázás (akár 2-3 éves várakzással), valamint a burkolt zsarolásnak tekinthető “csomagozás”, melynek keretében a potenciális vásárló több, nem túl kelendő luxusóra megvásárlása mellett vagy csak után – igen, várólistával! – juthatott csak az eredetileg kinézett modellhez, hiába volt meg a sok-sok millió forintnak megfelelő pénze.