A Recaro nevét mindenki hallhatta már, akik puszta közlekedési eszköznél többnek tekintik az autókat. Kagyló- és versenyüléseiket a legnagyobb márkák szerelik járműveikbe, sőt, a székek annyira népszerűek, hogy még otthoni, illetve irodai használatra is megvásárolhatóak.
Kevesen tudják, de a Recarónak ezeken kívül van egy olyan részlege is, mely utasszállító repülőgépekre gyárt székeket. Itt ne a sportautókból ismert kényelemre gondoljunk (pedig milyen jó is lenne ilyenekben repülni), sokkal inkább olyan megoldásokra, melyeknél adott helyre minél több embert ültetnek le viszonylagos kényelemben.
A cég nemrég egy új ülést mutatott be CL3810-es kódnévvel. Az összességében még szemrevalónak is tűnő szék elődjéhez képest 2,5 centivel több térdteret ad, a karfákat pedig kicsit vékonyabbra szabták, hogy ezzel is több tere legyen turistaosztály utasainak. Kialakítása lehetővé teszi 13 colos monitorok, töltőaljzatok és egy telefon- vagy tablettartó beépítését is, miközben az egész ülés tömege 1,5 kilóval csökkent.
Mindez együtt piros pontot ért a Recarónak, nemcsak átvitt értelemben, hanem valóban is: a hatcolos hátradöntést engedélyező CL3810 elnyerte a neves Red Dot dizájndíj legjobbak legjobbjainak járó elismerést. Az első székeken már utazhatott a nagyközönség a Qatar Airwaysnél, de többek között az ausztrál Qantas által üzemeltetett Airbus A350-eseken találkozhat majd velük az utazóközönség 2025-től, a német Lufthansa 100 gépén pedig még hamarabb helyet foglalhatunk ilyenekben.