Musk állítása szerint a Starlink műholdas internetszolgáltatás olyan vészhelyzeti beállítást is fog tartalmazni, amely globálisan bármely “bajba jutott” számára elérhető lesz. Az általa birtokolt közösségi oldalon, az X-en jelentette be mindezt. Az internetszolgáltatásért ilyen esetben nem kellene fizetni, világszerte elérhető lenne azokon a területeken, ahol az adott kormány jóváhagyja az alkalmazást.
Az még nem világos, mit ért Elon Musk “bajba jutott” emberek alatt. Az amerikai Szövetségi Hírközlési Tanács (Federal Communications Commission; FCC) számára eljuttatott levélben a SpaceX arról értesítette a hivatalt, hogy a Starlink-hálózat képes vezeték nélküli internetelérést biztosítani olyan területeken, ahol épp nincs földi hálózat. Ez a WEA – Wireless Emergency Alerts rendszere, amivel a mobiltelefonnal rendelkező személyek egy adott területen célzott üzeneteket kaphatnak. Katasztrófák, földrengések, viharok, elveszett személyek keresése esetén ezzel a rendszerrel lehet a legfontosabb információkat eljuttatni a lakosokhoz.
Musk kiemelte, hogy a rendszer azokon is segíthet, akik eltévedtek a vadonban, és hasztalan keresik a kiutat. A technikai feltételek lassan adottak lesznek: eddig 6900 Starlink-műholdat lőttek fel, ezek közül 130 már képes direkt elérést biztosítani a mobiltelefonok számára.
Ez amolyan űrbe telepített adótornyot jelent, a képesség elegendő sávszélességet biztosít az átlagos LTE szabvánnyal működő mobiloknak szöveges üzenetek küldésére, hívások bonyolítására és akár internetelérésre is, további, egyéb hardver nélkül.
A T-Mobile és a SpaceX 2022 augusztusában jelentette be együttműködését, amelynek célja, hogy összekösse a T-Mobile hálózatán lévő okostelefonokat a Starlink-műholdakkal. A partnerség arra irányul, hogy olyan távoli helyeken is kapcsolat biztosítsanak, amelyeket egyetlen szolgáltató mobiljelei sem érnek el.
Más mobilszolgáltatók is kötöttek hasonló megállapodásokat a SpaceX-szel, köztük az ausztráliai Optus, a kanadai Rogers és a japán KDDI. A SpaceX tervei szerint 2024 végéig elindítja az SMS-szolgáltatást a műholdak segítségével, majd 2025-ben következnek a hanghívások, az adatforgalom és a dolgok internete (IoT) szolgáltatások. Így lehetséges, hogy egy idő után a mindenhol elérhető, globális internetszolgáltatás biztosítása egyetlen cég, és ezzel kis túlzással egyetlen ember kezében összpontosul majd.